Retourbeleid

Retourbeleid

Retouren

HOUD ER REKENING MEE DAT WE GEEN GRATIS RETOURZENDINGEN DOEN, HIER ZIJN KOSTEN AAN VERBONDEN.

Retourneren
Is het mogelijk om mijn bestelling te retourneren? Ja, dit is mogelijk.


Items gekocht bij Chantal Utrecht kunnen in de meeste gevallen binnen 30 dagen na ontvangst worden geretourneerd. Wanneer je een product wilt retourneren moet deze aan de voorwaarden voldoen:

Voorwaarden:

- Het product mag niet gebruikt zijn;
- Het product moet in de originele staat geretourneerd worden;
- Het product mag niet beschadigd zijn, door toedoen van de klant;
- Hygiëneproducten en ondergoed worden als niet-retourneerbaar beschouwd.
- Het pakketje moet voorzien worden van een Track & Trace code;
- De retourkosten zijn altijd voor de klant, ongeacht locatie;
- We hebben het recht om verzendkosten in rekening te brengen bij de klant
- Wij moeten van de retour af weten.

Als jij niet aan deze voorwaarden voldoet zullen wij jouw retour niet accepteren.

Als jouw product 
beschadigd aankomt, maak dan direct een foto zodat jij bewijs hebt dat de beschadiging niet door jou komt.

*We behouden ons het recht voor om geretourneerde artikelen te weigeren als we vermoeden dat de artikelen buiten onze schuld zijn gebruikt of beschadigd.

Eenvoudig retourneren in 3 stappen:

Stap 1: Neem contact op met ons
Als jij jouw bestelling wilt retourneren moet je ons een mail sturen op info@chantal-utrecht.nl

1a: Vermeld je #ordernummer
2a: Vermeld reden van aanvraag, dan zullen wij jou een retourformulier opsturen.
3a: Foto van het product in geval van breuk Voornaam + achternaam van de klant Adres van de klant

Wij nemen dan contact met je op en geven je het retouradres.
Stuur de retourzending nooit naar de afzender, wij sturen je het juiste adres nadat je ons hierom gevraagd hebt. Jij, de klant, bent verantwoordelijk voor de verzendkosten van het terugsturen van het product.

Stap 2: Stuur je bestelling op
Stuur de artikelen samen met het retourformulier op naar het opgegeven adres. Zorg ervoor dat je het pakketje voorziet van een Track & Trace code. Als zender van het pakketje ben jij verantwoordelijk en wij willen natuurlijk niet dat er misverstanden door ontstaan. Houd er rekening mee dat je producten terug moet sturen binnen 14 dagen nadat je ons geïnformeerd hebt.

Stap 3: Verwerking van je retour
Nadat wij je retourverzending hebben ontvangen, gaan we aan de slag met de beoordeling van de geretourneerde artikelen en de verwerking van jouw terugbetaling. Het geld wordt gerestitueerd volgens de originele betaalmethode die je tijdens de aankoop hebt gebruikt, tenzij anders gewenst. Het bedrag wordt binnen 14 dagen teruggestort.

Let op: De verzendkosten voor het retourneren zijn voor rekening van de klant. Dit in verband met het nastreven van een zo duurzaam mogelijk verzendproces. Daarnaast heeft de klant bij zijn of haar bestelling geprofiteerd van gratis verzending.

Aangezien ons magazijn gevestigd is in China kunnen de retourkosten hoog oplopen. Neem gerust contact op met onze klantenservice om samen tot een gepaste oplossing te komen. Wij helpen u graag!

De consument heeft een herroepingsrecht in overeenstemming met de volgende bepaling als de consument een natuurlijke persoon is die een juridische transactie aangaat voor doeleinden die niet overwegend verband houden met zijn of haar commerciële of beroepsactiviteit:

A. ANNULERINGSVOORWAARDEN
Herroepingsrecht
De annuleringstermijn is 14 dagen vanaf de dag waarop u of een door u genoemde derde die niet de vervoerder is, de laatste goederen heeft ontvangen of geaccepteerd.

Aangezien we met een volledig geautomatiseerd systeem werken, worden bestellingen uitgevoerd zodra ze zijn geplaatst. Daarom kunnen we het verzendproces niet onderbreken tot aan de levering, dus een terugbetaling is niet mogelijk na ontvangst van de goederen.

Om uw herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons info@chantal-utrecht.nl door middel van een duidelijke verklaring (bijv. per e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing om dit contract te herroepen. De herroeping is voltooid wanneer wij de goederen hebben ontvangen. De kosten voor het terugzenden van de goederen zijn voor rekening van de koper.

Registratie voor zendingen onderweg
Aangezien onze goederen vanuit Azië worden verzonden, kunnen er langere transittijden zijn waarover wij geen controle hebben. Als de goederen al onderweg zijn naar jou, is annulering niet mogelijk. Wacht tot je de goederen hebt ontvangen en stuur ze dan naar ons terug. Natuurlijk kunt u ons van tevoren informeren over uw annulering.

Om je de snelst mogelijke terugzending te garanderen, vragen we je om ons een verzendbevestiging te sturen.

Gevolgen van herroeping
Als u dit contract herroept, moeten wij alle betalingen die wij van u hebben ontvangen, met uitzondering van leveringskosten (met uitzondering van extra kosten die voortvloeien uit het feit dat u een ander type levering hebt gekozen dan de door ons aangeboden goedkoopste standaardlevering), onverwijld en uiterlijk binnen veertien dagen na de dag waarop wij bericht hebben ontvangen van uw herroeping van dit contract en ontvangst van de goederen, aan u terugbetalen. Voor deze terugbetaling gebruiken wij hetzelfde betaalmiddel dat u voor de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders met u is overeengekomen; in geen geval worden u voor deze terugbetaling kosten in rekening gebracht.

** ALLE RETOURZENDINGEN WORDEN OP KOSTEN VAN DE KLANT NAAR ONS CENTRALE MAGAZIJN IN AZIË VERZONDEN.**

 

Let op: voordat je een artikel wilt retourneren, dien je eerst een retouraanvraag per e-mail in te dienen om te verifiëren of je in aanmerking komt voor een retourzending.

Schade en Problemen
Bij ontvangst van je bestelling, raden we aan om deze grondig te inspecteren. Als het artikel defect, beschadigd is, of je hebt per ongeluk het verkeerde artikel ontvangen, neem dan onmiddellijk contact met ons op. Op die manier kunnen we het probleem beoordelen en je snel een passende oplossing bieden.

Uitzonderingen / Niet-retourneerbare Artikelen
Bepaalde soorten artikelen kunnen niet worden geretourneerd, zoals op maat gemaakte producten (bijvoorbeeld speciale bestellingen of gepersonaliseerde artikelen) en persoonlijke verzorgingsproducten (zoals schoonheidsproducten). We kunnen ook geen retourzendingen accepteren voor gevaarlijke stoffen, ontvlambare vloeistoffen of gassen. Als je twijfelt of vragen hebt over de retourmogelijkheden van een specifiek artikel, neem dan contact met ons op.

Houd er rekening mee dat we geen retourzendingen kunnen accepteren voor artikelen in de uitverkoop of cadeaubonnen.

Annuleringen
Onze annuleringsvoorwaarden gelden voor annuleringen binnen 12 uur, dit is in verband met de verwerkingstijd van het pakket. 

Neem onmiddellijk contact met ons op via info@chantal-utrecht.nl. Als je bestelling al is verzonden, is annuleren niet meer mogelijk. In dat geval kun je het pakket na ontvangst retourneren voor een volledige terugbetaling. Laat aub altijd je #ordernummer weten.

Ruilen
De snelste manier om ervoor te zorgen dat je het gewenste artikel krijgt, is door het oorspronkelijke artikel te retourneren. Zodra de retourzending is goedgekeurd, kun je een aparte aankoop doen voor het nieuwe artikel.

Terugbetalingen
Nadat we je retourzending hebben ontvangen en gecontroleerd, laten we je weten of de terugbetaling is goedgekeurd. Als de terugbetaling is goedgekeurd, wordt deze automatisch verwerkt via je oorspronkelijke betaalmethode. Houd er rekening mee dat het tot 2 weken kan duren voordat je bank of creditcardmaatschappij de terugbetaling verwerkt en boekt.

Terugbetalingen Klarna
Terugbetalingen via Klarna worden direct door ons verwerkt, maar het kan enkele werkdagen duren voordat Klarna de terugbetaling heeft verwerkt en je factuur heeft bijgewerkt. Je hoeft hier zelf niks voor te doen.

Niet-opgehaalde Pakketjes
Voor pakketjes die zijn klaargelegd bij een afhaalpunt, maar niet worden opgehaald, worden kosten in rekening gebracht die worden afgetrokken van het aankoopbedrag. Dit komt doordat de artikelen in deze pakketjes niet meer herbruikbaar zijn. Daarnaast worden de kosten voor de retourzending verhaald op de verzender. Als je besluit een pakketje dat klaarligt bij een afhaalpunt niet op te halen, houd er dan rekening mee dat je niet het volledige aankoopbedrag van je bestelling terugkrijgt aangezien dit jouw verantwoordelijkheid is.